Conversie optimalisatie
Zonder bezoekers heb je geen omzet. Maar je mate van succes wordt ook bepaald door de handelingen die de bezoekers uitvoeren op de website. Gaan ze over tot een aankoop of verlaten ze de site weer? Als u meer bezoekers heeft die daadwerkelijk uw dienst afnemen, stijgt ook uw afzet. Met conversie optimalisatie kunt u dit realiseren.

Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie (CRO) is het proces wat als doel heeft om het percentage websitebezoekers dat een gewenste actie onderneemt – of het nu gaat om het invullen van een formulier, het worden van een klant of iets anders. Het CRO-proces houdt in dat u begrijpt hoe gebruikers zich door uw site bewegen, welke acties zij ondernemen en wat hen ervan weerhoudt om niet de conversie uit te voeren.
Wilt u een Conversie optimalisatie pakket bij ons afnemen?
Vul dan de onderstaande gegevens in!
Onze CRO strategie
Deze methode, bij ons ook wel bekend al kwantitatieve gegevens analyse, geeft u een toelichting over het gedrag van uw websitebezoekers, onderbouwd met getallen en data. Begin met een goede webanalyseplatform, bij voorkeur Google Analytics. Voeg vervolgens tracking tags toe die uw conversies biijhoudt.
Met CRO op basis van analyses kunt u belangrijke vragen beantwoorden over hoe gebruikers omgaan met uw site. Kwantitatieve analyse biedt informatie zoals:
- Waar mensen uw site binnengaan, dat wil zeggen, op welke webpagina ze het eerst terechtkomen
- Hoe ze hun tijdt op uw website besteden
- Via welk kanaal en/of verwijzende site ze zijn binnengekomen, bijvoorbeeld vanaf social media of een advertentie
- Welke apparaten en browsers ze gebruiken
- Wie uw klanten zijn (leeftijd, demografie en interesse)
- Waar gebruikers uw conversietrechter verlaten, dat wil zeggen waar of tijdens welke activiteit gebruikers uw site verlaten
Voordelen die conversie optimalisatie biedt
Hoewel niet direct gerelateerd aan het aantrekken van organisch websiteverkeer, heeft conversie optimalisatie voordelen voor SEO. Een paar voordelen:
- Verbeterde klantinzichten: Conversie optimalisatie kan u helpen uw belangrijkste doelgroep beter te begrijpen en hoe je naar hun moet communiceren. Bij conversie optimalisatie draait het erom dat u de juiste klanten krijgt voor uw business. Meer mensen bereiken, doet uw bedrijf niet goed als ze niet de juiste mensen zijn!
- Betere ROI : een hogere conversieratio betekent dat u meer rendement haalt uit uw beschikbare middelen. Door te bestuderen hoe u het maximale haalt uit uw acquisitie-inspanningen, krijgt u meer conversies zonder dat u meer potentiële klanten moet binnenhalen.
- Betere gebruikerservaring : wanneer gebruikers zich op hun gemak voelen op uw website, blijven ze vaker hangen. Conversie optimalisatie onderzoekt wat op uw site werkt. Door te nemen wat werkt en uit te breiden, maakt u een betere gebruikerservaring. Gebruikers die zich op hun gemak voelen op uw site, zullen er meer mee doen – en sommige kunnen zelfs ambassadeurs worden voor uw bedrijf.